Mera gröt

Japp nu kommer jag tjata lite om gröt igen. Men det är ju så fantastiskt gott <3 Och lätt att variera. Och snabbt. Och billigt. Och gott ^^ Idag gjorde jag det som hittills är min favoritgröt. Jordnötsgröt. A.k.a gröt med jordnötssmör i. Gröten blir underbart krämig och len i smaken. Tycker du inte om jordnötssmör? Testa iallafall. Jag är själv ingen jordnötssmörsdyrkare. Har testat att äta det både på macka och rätt ur burken men jag har aldrig fastnat för det förens jag testade att ha det i gröten. Det blir inte alls samma grej. True story ^^


JORDNÖTSGRÖT

Ingredienser:
2 dl vatten
1 dl havregryn
ca 1 msk jordnötssmör (jag använder Greene choise jordnötssmör som inte inehåller en massa läskiga konserveringsmedel och färgämnen och sånt. Bara jordnötter och salt ^^)
lite salt

Häll vatten, havregryn och salt i en kastrull och koka upp. Sänk värmen, tillsätt jordnötssmör och rör runt tills jordnötssmöret "smälter in" i gröten. Häll upp i tallrik och ha på valfri topping. Idag hade jag grönt äpple, plommon, russin, några hackade mandlar och (hör och häpna) mjölk (!!!)

Kommentarer
Postat av: 1000FOT

Helt klart den godaste gröt jag har ätit, till min stora överraskning. Här trodde man att man hatade allt som hade med jordnötter att göra, men så kommer Elin och vänder upp och ner på ens trångsynta grötvärldsbild... Man tackar.

2011-04-14 @ 12:06:03
URL: http://tusenfot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0