Rocky Road

Här kommer bilder och recept på en av de godissorter som jag gjorde innan påsk. Rocky Road. Har sett flera olika recept på detta godis med alla möjliga ingredienser. Jag använder mig dock av de ingredienser som hade använts första gången jag kom i kontakt med dem. De var då mycket omtyckta av alla som smakade dem så varför ändra på ett vinnande koncept? ^^ Vet dock inte hur mycket av varje som användes i originalreceptet så jag slängde bara i lite av varje tills det kändes bra. Som ni ser är jag ytterst noggrann med detaljer. *Host* Hur som helst blev de uppskattade så jag antar att mängden ingredienser var ganska lagom.


ROCKY ROAD

Ingredienser:
200 g choklad (jag tog 2/3 mörk och 1/3 ljus choklad)
ca 1/2 dl saltade jordnötter
ca 1/2 dl saltade skalade pistagenötter
ca 12 dumlekolor
3 stora marshmallows (1/2 dl små)

Smält chokladen över vattenbad. Dela några dumlekolor på mitten och några i tre delar. Klipp/skär marshmallowsen i små bitar. Blanda i dumlekolorna, nötterna och marshmallowsen i den smälta chokladen. Häll chokldsmeten i en bakplåtspappersklädd ganska liten form (jag använde en brödform). Ställ formen i kylskåp och låt chokladen stelna. Skär i lagom stora bitar och förvara dem svalt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0