Godaste salladen <3

Oj oj oj vad länge sen det var nu... Håller på att flytta och är äckligt stressad just nu så bloggen har lixom glömts bort lite... Förlåt. Hoppas kunna bättra mig snart.

Tänkte iaf att jag måste dela med mig av min absoluta favoriträtt just nu. Getostsallad med vitlöksbröd. Det är så sjukt gott att man nästan dör lite när man äter det! Jag dregglar typ bara av att tänka på det... Det var min pojkväns syster som gjorde denna himmelska målttid när hon var i stan sist och både jag och pojkvännen är helt sålda på den. Jag vet att jag tjatar men det är så gott att ord omöjligt kan beskriva det. Hur som haver så gjorde vi det i förrgår kväll och planerar redan att göra den nu i veckan ^^ Det här receptet är inte så exakt men det handlar väldigt mycket om personlig smak hur man väljer att dosera. Det enda som är riktigt viktigt när man gör denna sallad är att man får tag på en riktigt god getost. Annars dör lixom hela grejen eftersom getosten är den klart viktigaste komponenten i hela kalaset ^^


GODASTE GETOSTSALLADEN

Ingredienser:
ca 200g färskförpackad getost
ca 200 g babyspenat
2 små avocado
ca 15 körsbärstomater
1/3 gurka
1 liten röd paprika
1/2 rödlök
ca 100g fryst brysselkål
ca 1 dl solroskärnor
honung
balsamvinäger
ev. flingsalt

Koka brysselkålen efter anvisningar på paketet. Skölj babyspenaten. Halvera tomaterna. Skär avocado, gurka och paprika i lagom stora bitar. Skiva rödlöken i tunna halvmånar. Tärna getosten i ganska stora bitar. Blanda samman brysselkål, babyspenat, tomater, gurka, paprika och rödlök. Strö över avocado, getost och solroskärnor och häll på honung, balsamvinäger och ev. flingsalt efter smak.

 

HALVT/HELT HEMMAGJORT VITLÖKSBRÖD

Ugn:
200 grader

Ingredienser:
1 stor baguette (köpt eller hemgbakad)
3 vitlöksklyftor
2-3 msk smör
ca 1 msk färsk hackad rosmarin

Dela baguetten på mitten och dela sedan varje halva i tre bitar. Pressa vitlöksklyftorna och blanda samman med smör och rosmarin. Bred ut vitlökssmöret på baguettbitarna och ställ in i ugnen. Låt stå ca 10 min. Bröden ska vara gyllenbruna och krispiga och dofta av vitlök. Ät direkt tillsammans med salladen.


Kommentarer
Postat av: Emelie

svar; testa det :) perfekt om man har brottom men måste ha i sig ngt.

2011-08-29 @ 19:20:54
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Victoria

Smarrigt det ser ut! :D

2011-08-31 @ 20:57:52
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Måste berömma dig för dina fina bilder! Titta gärna in på min frukostblogg :)



Mvh

Rebecca

2011-09-06 @ 21:15:50
URL: http://breakfastdeluxe.blogspot.com
Postat av: Miikaela

ser fantatiskt gott ut du ;)

2012-03-05 @ 10:59:35
URL: http://matverkstan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0