Mera blåbär

Tänkte slänga in ännu ett recept som till stor del består av blåbär. Fick sådan mersmak av min blåbärs, vanilj och bananyoghurt att jag helt enkelt inte kunde låta bli att testa ännu en frukost med blåbär ^^ Men jag skäms inte. Nej. Icke! Blåbär är ju bara sååå gott och vackert. Och dessutom uppenbarligen galet nyttiga... Nu tjatar jag men jag längtar verkligen helt enormt tills man kan plocka egna bär i skogarna! Jag tänker då inte låta någon liten dvärgbandmask komma emellan mig och mina blåbär!

Hur som haver så blev det faktiskt ganska stor förändring sen förra blåbärsfrukosten. Både i konsistens och smak. Med keso istället för kesella, annorlunda smaksättning med kardemumma och russin, annan iblandad frukt och med blåbären som topping blev det helt anorlunda. Blåbärssmaken blev mer intensiv och yoghurten blev mer bitig och matig än förra gången. För att sammanfatta det blev även denna frukost en fröjd för både gom och öga. För visst är det nästan (bara nästan) lika viktigt hur det man äter ser ut som hur det smakar?



MATIG VANILJ, KARDEMUMMA OCH RUSSINYOGHURT

Ingredienser:
ca 1 1/2 dl yoghurt
ca 1 dl keso
1/2 tsk äkta vaniljpulver
1/2 tsk malen kardemumma
1 näve russin

ca 1 dl hackad valfri frukt (jag använde äpple och färsk annanas)
ca 1 dl blåbär, tinade eller färska

Blanda samman yoghurt, keso, vaniljpulver, kardemumma och russiin till en jämn blanding. Rör i den hackade frukten och toppa sedan med blåbären. Ät och njut ^^

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh, vad gott! Måste testas! :D

2011-07-06 @ 10:13:22
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: ellie

fin blogg!:) allt bra idag?

2011-07-06 @ 10:38:41
URL: http://elinabernberg.blogg.se/
Postat av: Klara

Hej! Fin blogg & mumsig frukost. Tänkte bara höra med dig om du tycker att vaniljpulvret är gott? Använde det i en cremefraiche/fil blandning men tyckte inte alls att det smakade som "vaniljyoghurt". vad tycker du?

2011-07-06 @ 15:01:21
URL: http://klaramyren.blogspot.com/
Postat av: ellie

ser skit gott ut det där på bilden!:) haha ok, är väl samma..

hoppas du får en fin fredag!:)

2011-07-08 @ 10:33:17
URL: http://elinabernberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0