Nyplockade blåbär <3

Har varit ute och plockat blåbär i tre dagar i rad nu. Sååå mysigt. Som jag har längtat! Det finns helt galet mycket blåbär i skogarna här. Funderar på att göra sylt av lite av dem. Men de allra mesta kommer jag äta som de är ^^ Det är ju så de är som godast <3 Igår använde jag dem t.ex. till min mumsiga frukost som bestod av hemmagjord bananyoghurt (ja jag har totalt snöat in på eget smaksatta yoghurtar), ananas, persika och en massa blåbär ^^ Jag funderade lite på att torka blåbär men jag vet inte om det tar död på allt det nyttiga i dem... Hmmm... Får ta och göra lite efterforskningar om den saken. Hur som haver. Här kommer lite bilder och recept på min färgglada fukost ^^


KRÄMIG BANANYOGHURT MED ANANAS, PERSIKA OCH BLÅBÄR

Ingredienser:
1/2 banan
1 dl kesella
1 1/2 yoghurt
2 skivor ananas
1/2 persika
1-2 dl blåbär

Mosa bananen och blanda ihop den med kesellan och yoghurten till en jämn kräm. Hacka ananasen och persikan och fördela över yoghurten. Strö över blåbären och ät.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Sv: Yes! Det är okej, tacktack! :D

2011-07-23 @ 00:16:33
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Elina

Vad härligt med massa självplockade bär! :D

2011-07-24 @ 10:47:20
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin blogg! Sugen på en bulle nu...

2011-07-25 @ 23:07:40
Postat av: Emelie

Mm, vad gott!

2011-07-27 @ 05:47:11
URL: http://lifeasemelieknowsit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0