Regnfrukost

När man vaknar på morgonen och inser att det är molnigt, regnigt och ganska kallt ute så kan det vara mysigt att börja dagen med något gott och värmande. Och då passar ju gröt alldeles perfekt ^^ Men om man ändå vill behålla känslan av sommar så kan man göra som jag. Blanda i lite färska, relativt nyplockade blåbär och få en somrig, vacker, god men ändå värmande frukost ^^ Ja jag veeet att jag har tjatat om blåbär väldigt mycket på sista tiden men det är ju sååå gott, nyttigt och perfekt att använda till frukosten ^^ På gröten strödde jag hackat äpple och vindruvor. Med lite mjölk, kanel och kardemumma blev det en riktigt bra och färgrik start på en i övrigt ganska grå dag.


BLÅBÄRSGRÖT

1 dl havregrynsgröt
1 dl färska blåbär
2 dl vatten
1 nypa salt

Blanda samman alla ingredienser i en kastrull. Koka upp och låt småputtra under omrörning tills det har blivit en lagom tjock gröt. Om du vill kan du krossa blåbären litegrann. Då blir gröten extra lila. Häll upp och servera med valfritt tillbehör

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mumsmumsmums!

2011-08-01 @ 10:19:58
URL: http://emptypages.blogg.se/
Postat av: Erika

Har precis upptäckt din blogg och jag kommer verkligen fortsätta läsa den. Underbara frukost tips. Ska testa någon av dom till helgen =)

2011-08-02 @ 11:03:45
URL: http://diariummeum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0