Keso <3

Tänkte lägga in lite bilder och recept på vad jag åt till frukost igår. Det blev en smaskig blanding på keso och yoghurt smaksatt med apelsin, ananas, rabarber och passionsfrukt. Toppat med hackade mandlar, valnötter och russin. Har inte ätit keso på hur länge som helst. Tror jag föråt mig lite på det förra året så har inte varit så pigg på att äta det sen dess. Men på sista tiden har jag sett så många roliga och (antagligen) goda recept på flera av mina favoritbloggar. Så nu kände jag att det var dax att återinföra detta livsmedel i min kostcirkel. Och det var sannerligen ett kärt återseende <3 Blandningen var jättegod med sötma från ananasen och russinen och syrlighet från passionsfrukten och rabarbern. Keson gav ett mysigt konsistens och nötterna tillförde lite tuggmotstånd. Det här ska deenitivt göras flera gånger ^^


KESOYOGHURT MED ANANAS, APELSIN OCH PASSIONSRUKT

1/2 liten burk keso (125 g)
1 1/2 dl naturell yoghurt
1/2 liten burk konserverad ananas (2 ringar)
ca 3 klyftor apelsin
1 passionsfrukt
rabarber efter smak

Blanda samman keson och yoghurten till en jämn "smet" Hacka ananasen, apelsinen och rabarbern och rör ner den i kesoblandingen. Gröp ur passionsfrukten och fördela den över kesoblandningen. Toppa med ex. hackade nötter och torkad frukt.



Kommentarer
Postat av: Johanna

hejhej!

ja ca 2 veckor brukar jag kunna ha min :) gör man inte så stor sats så går det ju åt rätt snabbt :)

2011-06-09 @ 12:32:17
URL: http://joannasbakery.blogspot.com
Postat av: Victoria

Ser otroligt gott ut! :D

2011-06-09 @ 22:12:21
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Katarina

Ser så gott ut :)

2011-06-10 @ 05:12:04
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0