Frukost

Eftersom jag inte kan stressa på morgonen samt att jag är så jobbigt seg när jag skriver ett inlägg så får det här inlägget komma nu istället. Lite konstig tid att skriva om frukost kanske men men. Dagens I-landsproblem jepp jepp. Hur som helst. Jag börjar nästan uteslutande varje dag med gröt av något slag. Idag blev det chokladgröt med söt smak från russin som fick koka med. På gröten hamnade lite annanas, äpple och egenrostade blandade nötter. Hade på yoghurt och obcena (och då menar jag verkligt obcena mängder) kanel och kardemumma. Har nästan alltid yoghurt till gröt. Tycker att den traditionella mjölken inte tillför speciellt mycket förutom lite fukt medan yoghurt har en mysig konsistens och god syrlig smak som passar ytterst förträffligt till gröt.

 

SÖT CHOKLADGRÖT

Ingredienser:


2 dl vatten

1 dl havregryn

lite salt

1 tsk kakao

1/2 näve russin

 

Häll i alla ingredienserna i en kastrull och rör samman dem. Koka upp gröten och låt sjuda tills den är lagom tjock (ca 3 minuter). Häll upp gröten i en tallrik och strö på valfri topping. 



Kommentarer
Postat av: sandra

åh vad gott :D

2011-06-14 @ 15:54:42
URL: http://sandrashalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0