Färgglada kakor

I går bakade jag både kakor och bröd. Blir ofta så. Att jag bakar mycket på helgerna och mindre på vardagarna. Jag tänkte först göra vanliga chocolatechip-cookies men när jag hade gjort smeten upptäckte jag att jag inte hade någon choklad hemma. Kom till min stora glädje på att jag hade lite överblivet godis kvar sen i påskas. Närmare bestämt M&M:s i olika färger. Och man tager ju som bekant vad man haver ^^. Och de blev enligt min pojkvän (som är min personliga försökskanin när det gäller sötsaker) lika goda och sega som vanligt. Bara lite färggladare^^


FÄRGGLAGA KAKOR

Ugn:
225 grader

Ingredienser:
100 g mjukt smör
2 dl farinsocker
1/2 dl strösocker
1 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljsocker
3 1/2 dl havregryn
1 dl M&M:s
1/2 dl rostade, grovt hackade mandlar

Blanda samman smöret, farinsockret och sockret. Rör i ägget. Blanda samman mjöl salt, bakpulver och vaniljsocker i en separat skål och häll ner i smeten. Rör om ordentligt. Blanda i havregryn, M&M och mandlar i smeten. Se till att ingredienserna är någoluna jämt fördelade. Klicka ut smeten på bakplåtspaersklädd plåt med hjälp av två skedar och grädda i ca 6-8 minuter. Tänk på att kakorna flyter ut så klicka inte ut dem för tätt.




Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka söta kakor! M&M's är fina grejer :)

2011-06-07 @ 01:04:01
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0