Inte gröt

Någonting livsomvändande har hänt! Eller okej inte riktigt, men snudd på! Jag har ätit någonting annat än gröt till frukost!!! Har ätit gröt varje morgon i typ... ett halvår eller någonting sånt. Men efter att ha suttit och kollar igenom bloggen Frukostera blev jag så inspirerad att jag bestämde mig för att det var dags att testa någonting nytt.

Jag är inte en sån person som kan äta en skål yoghurt med lite flingor till frukost. Då har jag typ dött av hunger innan jag ens har tagit mig till skolan. Men samtidigt kan jag inte trycka i mig typ 5 mackor på morgonen. Då säger min mage aj. Så det gäller att försöka komma på saker som är små men mättande. Så denna dag inleddes med en god om mättande banan, vanilj och kesellaröra.

 

KESELLARÖRA MED SMAK AV VANILJ OCH BANAN


Ingredienser:

ca 1/2 dl kesella

ca 1 dl naturell yoghurt

1/2 - 1 mosad banan (beroende på hur sött man vill ha det)

ca 1/2 tsk äkta vaniljpulver

1 dl gryn (jag tog rågflingor och havregryn)

valfri mängd hackad frukt ( jag tog apelsin och päron)

valfri topping (jag tog hackade blandade nötter, russin och hackad rabarber)


Rör samman kesella, yoghurt, banan och vaniljpulver. Rör ner grynen och frukten. Strö över toppingen. Ät ^^


Kommentarer
Postat av: Molly

vad gott! :) jag gjorde också något liknande igår :)



ha en bra dag.

2011-05-24 @ 09:10:27
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Victoria

Åh, vad smarrigt! Kul också att du brytit ditt "grötmönster" :D

2011-05-24 @ 17:24:57
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: 1000FOT

Inte gröt till frukost?!! Erkänn nu, är du verkligen Elin?



Fin ny bildsvit över rubriken!

2011-05-24 @ 20:10:58
URL: http://tusenfot.com
Postat av: M

Haha! Orkar och orkar, jag måste :P Ingenting annat som biter på mitt sockerberoende tyvärr.

2011-05-25 @ 09:01:12
URL: http://carbsruinedmylife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0