Förbättrat recept

Idag har jag gjort gifflar igen. Åt upp de första på bara några dagar och eftersom pojkvännen och jag ska ut och fara imorgon så tyckte jag att det var dags att göra en ny satts. Perfekt att packa ner i väskan och ta fram när man blir lite småhungrig ^^ Idag gjorde jag några förändringar i ursprungsreceptet och gifflarna blev om möjligt ännu godare den här gången ^^ I degen tillsatte jag 1/2 burk kesella för att få lite extra mättnad (mkt proteiner) och i fyllningen tillsatte jag färsk babyspenat. Det blev sååå gott! Degen blev lite saftigare och segare än sist och inehållet blev... ja bara helt gudomligt! Det blev saftigare, fylligare och smakrikare än sist. Spenaten gav inte så mycket smak men den hjälpte till att förstärka och fördela smaken av de soltorkade tomaterna, fetaosten och rosmarinen i gifflarna på ett helt annat sätt än sist. Jag får verkligen använda all min viljestyrka här hemma för att inte äta upp allihopa innan morgondagen ^^
HÄR hittar ni ursprungsreceptet.



Kommentarer
Postat av: Victoria

Det där såg också väldigt smarrigt ut! :D

2011-06-19 @ 21:00:51
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0