Jordnötsyoghurt

Igår testade jag på vinst och förlust att blanda ihop kesella, yoghurt, mosad banan och jordnötssmör. Och det blev helt underbart <3 Lite segt att röra ihop men galet gott! Blandade i hackad apelsin och äpple och toppade med Frebacos havreringar och russin. Plus en massa kanel och kardemumma ^^ Blev lite smått lyrisk över den underbara smaksensationen. Så lyrisk att jag gjorde om det idag igen. Minus mosad banan. Det var också jättegott. Lite mindre sött men med mer jordnötssmak. Gillar ni jordnötssmör? Testa detta. Gillar ni inte jordnötssmör? Testa ändå. Jag gillar inte jordnötssmör som det är men jag älskar detta. Precis som jag älskar jordnötsgröt. Nu ska jag äta hembakad pizza och titta på någon mysig film ^^ Recept på pizzan kommer inom en snar framtid dyka upp här ^^

 

JORDNÖTSYOGHURT

 

ingredienser:

1/2 dl kesella

1 dl naturell yoghurt

1 msk jornötssmör

ev. 1/2 mosad banan

 

Blanda samman samtliga ingredienser till en jämn smet. Tillsätt valfri hackad frukt (om du tar med bananen är det gott med någonting syrligt som bryter av mot det söta) Strö över flingor, musli, hackade nötter eller liknande. Ät <3


Kommentarer
Postat av: Victoria

Jordnötsyoghurt var något nytt! Det måste jag prova någon dag! :D

2011-05-27 @ 22:13:17
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Molly

tack söta för din kommentar! vad kul att du gilar såna här blandningar :) den här röran kan jag tänka mig var god :)



du får ha en fortsatt bra kväll och vecka :) kram

2011-05-30 @ 22:14:14
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Johanna

oj det här lät gott. Jag som just köpt en alldeles nu burk jordnötssmör :) ska testa!

2011-05-31 @ 20:42:37
URL: http://joannasbakery.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0